Rólunk

Hírek, közlemények

Új időszámítás a SZIMPATIKÁBAN


Ma már közhely, hogy az elmúlt évek rengeteg változást hoztak az életünkbe. Ezek egy része a járvány következménye volt, vannak azonban olyanok, amelyeket a Covid csak felgyorsított, de nélküle is bekövetkeztek volna. Egészségügyi szolgáltatóként a gyógyszertáraknak rendkívül gyorsan kell igazodniuk az új kihívásokhoz: többek között ebben szeretne segíteni a PHOENIX a Szimpatika programmal. Ahhoz, hogy ebben a gyorsan változó világban hatékony támogatást tudjunk nyújtani, a Szimpatikának is lépést kell tartania a változásokkal. A 2022-es év egy megújulást, és ezzel együtt új lehetőségeket is hoz a programban. Ennek részleteiről kérdeztük Butor Tímeát, a partnerprogram vezetőjét.

 

Butor Tímea

2000 óta dolgozik a PHOENIX-nél, az itt töltött 22 évből 20-at a kereskedelem-marketing területén töltött el. A Szimpatikával a megalakulása óta foglalkozik, 15 éve, jelenleg a partnerprogram vezetője.
Budapesten él, amit a világ egyik legszebb városának tart, de szabadidejében nagyon szereti párjával beutazni Magyarország közeli és távolabbi tájait, Európa kis- és nagyvárosait. Ha ki akar szakadni a hétköznapokból, akkor a magyar irodalom szereplőinek visszaemlékezéseit, naplóit olvassa legszívesebben a 20. század első feléből.

Szimpatika az egyik legrégebbi gyógyszertári együttműködési program. Mikor és milyen célokkal született meg?

A Szimpatika program 2007-ben, 15 éve mutatkozott be a magyar gyógyszertári piacon. Rengeteg beszélgetés, konzultáció előzte meg az indulást, meghallgattuk a gyógyszertár-vezetők igényeit, elképzeléseit, és sok-sok egyeztetés után alakult ki az a koncepció, amit Szimpatika néven útjára indítottunk.
Máig emlékszem azokra a hosszúra nyúló megbeszélésekre, amelyeken körvonalazódott az, hogy hogyan is érdemes elindulni egy ilyen együttműködéssel, amely akkoriban új volt mind a PHOENIX életében, mind pedig a részt vevő gyógyszerészek számára. Izgalmas és érdekes időszak volt, amely alatt nagyon sokat tanultunk.
A Szimpatika azóta persze nagyon sok változáson átesett, hiszen a világ, a gyógyszertári piac, a betegek, vásárlók elvárásai és a gyógyszertár-vezetők igényei is rengeteget változtak az elmúlt 15 évben. De természetesen vannak stabil elemek az együttműködésben, és a kezdetekkor megfogalmazott elvek máig az alapját képezik a programnak.

Melyek ezek?

A két legfontosabbat emelném ki. Az egyik, hogy ez valóban egy együttműködés, ahol a gyógyszertárak függetlensége, önállósága elsődleges fontosságú.
A másik pedig az átláthatóság, azaz, hogy olyan kedvezményrendszert és működési struktúrát alakítottunk ki, amely követhető és érthető a gyógyszertárak számára amely mellett könnyen tudnak tervezni a Szimpatika programmal. A kedvezmények például közvetlenül érvényesülnek, nincs szükség utólagos elszámolásokra vagy visszatérítésekre, többek között ezt jelenti a Szimpatikában a transzparencia.

Említette, hogy az évek alatt voltak bizonyos változások. Megemlítene néhányat?

Tényleg csak címszavakban: több körben emeltünk az akciós termékek számán, sok-sok vásárlói nyereményjátékunk volt, az évek alatt több száz – de lehet, hogy már több ezer – nyertessel és szerintem igazán klassz nyereményekkel.
Elindultak a social média felületeink, de hajtottunk már végre arculatfrissítést is korábban a Szimpatika életében.
Volt olyan szolgáltatásunk is, amellyel a gyógyszertári dolgozóknak szerettünk volna segíteni: a gyógyszertári munkára fókuszáló kommunikációs tréningeket szerveztünk számukra.
2020-ban elindult a Szimpatika Plusz is, majd a Szimpatika WebTér, amellyel abban szerettünk volna segíteni, hogy a független gyógyszertárak egyszerűen és minimális költségráfordítással lépést tudjanak tartani a piaci folyamatokkal az online értékesítés terén.

a mi dolgunk pedig az, hogy a Szimpatika üzenetein keresztül tovább erősítsük a beteg bizalmát a gyógyszertár felé, valamint segítsük őt abban, hogy Szimpatika gyógyszertárat válasszon, ahol tudja, hogy jó kezekben van.”

A részt vevő gyógyszertárak köre is változott az évek alatt?

Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy mára több mint 350 gyógyszertár csatlakozott a programhoz. Ez azt jelenti, hogy nagyjából minden 6. hazai gyógyszertár Szimpatika!
15 év alatt voltak változások természetesen, újonnan csatlakozók és a programból kilépők is számosan. Mi a hosszútávú partnerkapcsolatokra törekszünk ebben is, szeretnénk, ha a csatlakozók évek múltán is azt éreznék, hogy a Szimpatika segíti a gyógyszertár munkáját és reagál az újabb és újabb igényekre.
A változások mellett látunk egy erős stabilitást, folytonosságot is, ami a partnerek körét illeti: a Szimpatika gyógyszertárak 38%-a kezdetektől, 51%-a több mint 10 éve, 70%-a több mint 5 éve vesz részt a programban.

Térjünk át a jelenre és a jövőre. Több helyen találkozhattunk már azzal a hírrel, hogy megújul a Szimpatika. Milyen újdonságokról van szó, mennyiben jelent megújulást az idei év?

Igen, a piaci változások és az átalakuló gyógyszertári igények miatt elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy átgondoljuk azt, hogyan lehetne a Szimpatikát még jobban láthatóvá tenni a vásárlók, betegek számára, és hogy hogyan tudnánk ezáltal még hatékonyabban támogatni a gyógyszertárakat az egyre erősödő verseny közepette.
A betegeket, vásárlókat ma már rengeteg olyan impulzus éri, ami akár a gyógyszertárválasztásukat is befolyásolhatja. Ebben az intenzív környezetben fontos, hogy naprakészek tudjunk maradni. 
Nagyon sok szempontot kellett mérlegelnünk, hiszen a korábban megfogalmazott célok mellett kellett figyelembe vennünk azt, hogy – ahogy említettem – ma újabb kihívásokkal kell szembenézniük a gyógyszertáraknak. Ismét azt az elvet követtük, hogy az együttműködést úgy kell továbbalakítanunk, hogy az egyszerre nyújtson több lehetőséget, miközben meg kell maradnia a patikák önállóságának.
Egy rugalmas, egyedi elképzeléseknek is teret adó programot szerettünk volna kialakítani, amely mindeközben a vásárlók felé egy egységes üzenetet közvetít az egyes Szimpatika gyógyszertárakat jellemző szakértelemről, segítőkészségről és az ott elérhető akciókról.
A legfontosabb cél, hogy azokat a közös értékeket tudjuk megmutatni, amelyekkel a betegek és a vásárlók azonosítani tudják a Szimpatikát. Független gyógyszertárak közösségéről van szó, de sok közösen vallott értékünk van, és ezt meg is kell mutatni kifelé.

Legyünk egy kicsit konkrétabbak: miben áll pontosan a megújulás?

A legszembetűnőbb változás a Szimpatika arculatának frissítése, azaz a Szimpatika a betegek és vásárlók felé egy új, könnyen beazonosítható és sok felületen rugalmasan alkalmazható megjelenési formát kapott júniustól.

Mire kell figyelni egy új logó kialakításánál?

Nagyon sok szempontot mérlegeltünk, a logó kialakítása mindig egy hosszú szakmai munka.
Olyan megjelenésre van szükség, ami újnak, mainak hat, mégis alkalmas klasszikus értékek közvetítésére is. Persze nagyon fontos a beazonosíthatóság: felirattal és anélkül is felismerhető jegyeket kell tartalmaznia a logónknak, a színválasztás, a betűtípus, egy-egy több felületen alkalmazható egyedi motívum sokat tud hozzátenni az új arculathoz.
Az új logó betűi, színei és a zöld kereszt egyedi formája sok-sok Szimpatika eszközön fog visszaköszönni a gyógyszertárakon belül és kívül egyaránt, ami segíti a betegeket abban, hogy tudják, mely gyógyszertárban elérhetők el a különböző hirdetési felületeken látott Szimpatika akciók.
Természetesen fontos, hogy az új logót minél több helyen lássák a betegek, vásárlók, ezért a régi, jól bevált Szimpatika kellékek (például a közkedvelt magazin, az officinán belül látható plakátok) mellett olyan további, a mindennapi gyógyszertári munka során használt eszközökön is láthatók lesznek a Szimpatika arculati elemek, mint például nyitvazárva tábla, toll, névkitűző.
Emellett pedig nagyobb, fokozott hangsúlyt kap a betegek, vásárlók irányába történő kommunikáció.
Gondolok ezalatt a rengeteg embert elérő online felületekre vagy az országos terjesztésű szórólapra többek között, ami szintén újdonság.
Erre leginkább azért van szükség, mert így tudjuk a résztvevő gyógyszertáraknak a legnagyobb segítséget adni: esetleges új vásárlókat.
Mind tudjuk, hogy a gyógyszer különleges termék, és a betegek, vásárlók számára kiemelten fontos tényező a bizalom, amikor arról döntenek, hogy hol szerezzék be vagy hogy hol kérjenek tanácsot. Ezt természetesen a gyógyszerészek tudják a legjobban, a mi dolgunk pedig az, hogy a Szimpatika üzenetein keresztül tovább erősítsük a beteg bizalmát a gyógyszertár felé, valamint segítsük őt abban, hogy Szimpatika gyógyszertárat válasszon, ahol tudja, hogy jó kezekben van.

Hol tart a megújulási folyamat most?

Mára már a legtöbb gyógyszertár ajtaján az új Szimpatika emblémát láthatják a betegek. Kaptunk sok pozitív visszajelzést, azt mondják, hogy frissességet és tisztaságot sugároz a Szimpatika új megjelenése.
Megújítottuk a Szimpatika Magazint is, a magas, majdnem 200 ezres példányszám megtartása mellett magazinosabb, divatosabb formát kapott, és elindítottuk az országos szórólapterjesztést is.
Nagyon bízunk benne, hogy mindenki hamar megismeri és megszereti az új arculatot és hogy a gyógyszertárak dolgozói és vásárlói is egyaránt örömmel fogadják a megújulást.

Vannak további tervek a Szimpatika megújulásával kapcsolatban?

Jelenleg is sok mindenen dolgozunk annak érdekében, hogy a következő hónapokban még több helyen találkozhassanak a gyógyszertárak vásárlói a Szimpatikával a gyógyszertárakon kívül is.
Azon is dolgozunk, hogy az eddigieknél is több támogatást tudjunk nyújtani a Szimpatika keretein belül a gyógyszertáraknak a Szimpatika arculati elemek egyedi igényeket is szem előtt tartó, minél sokrétűbb felhasználásával.


- bf -

2022. július 4.